Alla inlägg under mars 2007

Av Mikael Raupach - 28 mars 2007 08:50

Min andra dag har pa Koh Pagnan (fel stav sakert) och solen branner sa hart, fast nog annu varre pa isak som har hud likt en britt. Koh Pagnan ar ett av thailands "Ayia Napa" fast for vuxna. Men dom flesta ar lika tarda som dom vore pa nan skabbig charter plats. Tjejerna flashar sina brost mer an vanligt och killarnas tribals ar storre. javla Glenn rogers, springa runt med spanna brostmuskler med en gangstil a la scwarzneger.Slapp tv:n snalla. Man behover inte spela macho. Kool ar man nar man inte har en aning om det och man behover heller inte spela rik, i thailand ar man det anda. Vi bor iaf pa ett omrade som kallas sunset beach och ligger ungefar 500 meter ifran andra sidan udden dar fullmoon ar. Och det ar verkligen tvartom pa vardera sida. Inget tjuveri inget skrik och inge jakla dunk dunk. Fast det tar oss som sagt 500 meter for att kanna sanden vibrera och se alla buckets stand som star uppradade med hetsiga thaiare som forsoker kranga pa en 1237213784 st buckets. ( sand hinkar med thai whisky, redbull o cola) jag vet att jag varit dalig med bilder men har ett litet erkannande som kanske kan fa en eller tva personer att flippa ur. rakade forstora kameran.......... men bara luuuuuugn. jag kopte en ny direkt, likadan fast liiite battre. 2000:- fick jag ge men det are vart. iaf nar kameran inte ens var min. ALLT AR PA RIKTIGTToftes on tour 2007...TJO!P.S Sorry ifall jag varit dalig med mail och ringt, men lagger ner mest energi har. D.S

Av Mikael Raupach - 23 mars 2007 07:37

Vi sitter i hyddan och sager inte ett skit till varandra. jag kisse gurra isak ahmad miche och gurras brorsa anton. Framfor hyddan sa rinner floden dar vi kor tubing i, dvs att man glider runt i en plastring och later sig fiskas in av lao\are som erbjuder an ol och en sprit som heter laolao. Med stoora svinggunger, linbaner ner i vattnet och en skon stammning hos dom flesta backpackarna --->, (fast kanske inte hos hon som foll 8meter och gjorde ett magplask sa bhn sprack och fick springa upp topless). ( haha ) ----> sa klagar jag inte nagonstans, nae inte den har gangen heller. Fast jag maste erkanna att det ar ju tamej fan alltid nanting, har man inte ett niagara fall som avforing sa snor dom 200 dollar under bussresan fran an, och har man hitta perfekta toffler sa klart att man inte har dom kvar langre. Att cirkulera runt bland laos halvt asfalterade vager, som ar omringade av dalar och hoga hoga berg, som ar tackta i regnskog far mig att vara varldens gladaste halvtysk. Aven om jag ibland langtar hart tillbaka till strand och hav sa ar det inget jag grinar over.2 dagar kvar. next: KohTao "du du du luktar bajs" +660813012569 ( kan vara sa att nollan direkt efter inte ska knappas in men det marker ni) varat thai nummer. Asse: hur gar det med deppen? ( s-villa styleee ar det basta )

Av Mikael Raupach - 17 mars 2007 10:40

Vilket ord, vilken grejj. Iaf har nere i thailand, sittandes pa huk med tepase-doppning med pungen i vattnet.karar i rad i sma bas som lagger av ena knallen efter det andra, som foljs direkt efter med ett monsun regn av losbajs. Ja vafan, kanske ackligt men fortfarande varje gang jag satter mig pa huk och ska lagga av en skit, sa har jag smilet uppe i orsnibbarna och bara njuter av att inte vara hemma. Toa papper ar ett maste att kopa in for hur fan hade dom tankt att man ska torka sig med en liten servett med denna rannskita? Frgorna till thaifolket ar manga och svaren ar lika fa som fragorna ar manga. Dom fattar ju for fan inget. Fast jag fattar heller inte sa mycket sa det blir tecken sprak och en krasslig engelska. Kohchang tiden ar slut och nya tider i Bangkok. Kohchang var ruggigt fin o med ett lugnt tempo ( lonly beach) om man ville.och lite mer charter ( White sand) for dom som ville leka som man gor pa kos eller har med sig familjer. Svenska restauranger, tarda stockholmare men en javligt trevlig och sot servitris. Lonly beach, ja det var vall tankt att bli ett sk. rehab stalle och det vart det vall ocksa, delvis. kvallarna minskades ner till kanske 5-6 istallet for 8-9. Finns sa mycket jag vill skriva ner men har varken ork eller tid till att gora det nu. vi kom iaf. till bangkok i forrgar och meningen var att vi skulle aka igar till Laos, men miche vart uppskjutsad till sjukan och isak febrade ner rummet. For lite vatten? For dalig mat? For mycket sprit? Men inget av det kan det vara forutom maten da kanske, men vi at alla desamma nastan och vatten ar det jag som dricker minst. i]Im still going strongke inte sa otippat.och for mycket sprit kan det inte vara nar dom bada var nykter sista dagen vi akte. Eller iaf miche, han som drabbades varst. Hur som haver har vi det alla bra just nu med massa piller fran apoteket for att fa liv i kistan igen och pengarna har annu inte borjat tryta. Men jag sager till nar ja behover mer pengar, ;) hehe. Nu stack jag. hej sverigetack thailand.valkommen till Laos TOFTES ON TOUR

Av Mikael Raupach - 14 mars 2007 06:37

Mamma> glom inte medela mig om brev och grejjer nu........ mer bilder , enjoy

Av Mikael Raupach - 10 mars 2007 06:05

Yra,flummiga men javligt glada, toftes collective fortsatter representera. Sitter pa en o som heter Kohchang i ostra delen av thailand och vi har fan i mig semester. Sol bad och topless tjejer pa stranden.Varme bungalows och buckets till tidiga mornar.Toftes on tour ar en resa som far folk att kvida sig av avund. Satt och tankte igar pa att jag inte ens varit har i thailand ens en vecka? garh, jag ska vara har i mer an tva javla manader till. Sag hej.Sag att du njuter nu. Thailand Laos och bali. Kohchang ar en perfekt o for oss "blekfeta" svenskar som behover lugn aventyr och strander som kan ge oss farg. Hoga berg branta backar med skarpa kurver. Halvlanga vita strander som fylls ut med frasha och trashiga bungalows. Low life.Sa varan ar inte dyrare an 400 baht/natt. For life. Hyrde vesper igar och korde som tokar. Tankte att vi skulle utforska on lite och stanna upp pa lite stallen och knata runt, men det slutade med att vara automatiska vesper som for ovrigt gick att pressa till runt 110 blev en leksak och vagarna blev ratrace kohchang 2007, omkorningar pa insidan, den ratta sidan. JA jag vet. Det ar livsfarligt, men jag kunde bara inte lata bli att sitta med fullgas och latsas som att det var jag som larde upp schumacher. Miche fick noja sig med maakinen, klart som fan jag inte slappte forbi honom. Har kommer vi stanna tills vidare. Ska mota upp gurra kisse ahmad och dom andra i Laos om nan vecka men vi kanner ingen stress for ja kommer fortsatta tjata om att jag har semester. PAOW PAOW!!! Har fixat en thai nummer nu mamma, men ska bara ta reda pa vad vi har sa far du det sa kan du sprida det vidare. Att sitta pa stranden med massa folk till 8-9 pa morgorna ar faktiskt helt ok, kanske inte som att aka pulka i nan backe i oslo men det funkar ;)

Av Mikael Raupach - 8 mars 2007 10:51

skriver om nan dag eller tva. enyoy!

Av Mikael Raupach - 5 mars 2007 08:12

Da har jag landat efter en tur med aeroFLOPP. Tva dagar, 4 timmars somn och ett fuktigt thailand som forovrigt har stora skildringar pa fattiga och rika.Ena huset ar en platburk medans det andra liknar kungens fyra pa ostermalm, ja da menar ja hela javla byggnaden. fast ocksa kanske 10 ggr flashigare.Bangkok i ovrigt ar disigt fuktigt och pafrestande, galler att inte lata sig sjalv luras av sneogda taxichaffisar eller storbystade "tjejer?". Resan ner gick som pa rals, Startade 08 i sundsvall med tag till arlanda och sedan i vantan pa flyget drog vi upp kortspelet och lira finns i sjon och svalade kottbullar med lingonsylt och parer. Mellanlandade i moskwa och fick se massa palsmusser. hah. och ryska tjejer som var stiligt uppkladda i klackskor och uniform, tror jag inte sag en enda kille som vakt? rysker, inte att leka med. Och klart att vi inte holl oss undan den ryska spriten, satte oss i en bar medans vi vantade pa flyget och ena kortspelet efter det andra blev avklarat. ah olen ocksa for den delen. hehe. Nu ar det dags att dra vidare till cousanroad och fira fodelsedagen och finna ett billigt halvtjabbigt hostel for annu en helnatt i bangkok. och ni dar hemma, ja vi har det varmt. runt 30-35 grader. "soooo fuck off n die, du ar for ful for mig och din morsa gar for en hundring"bilder uppdateras sa fort jag fattar mej pa det. BLESS

Presentation

Omröstning

Om du fick Pengar till bort skänkning skulle du då ge dom till...
 Mig?
 Dig?
 Nån bra fond för att förbättre världen?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards