Alla inlägg under juli 2009

Av Mikael Raupach - 9 juli 2009 11:50

Saker o ting ær ibland vældigt svåra att førstå.

Att hur kan folk bli som dom bli och varfør får vissa saker en del saker som inte ær bra saker?

Saker och ting kan vara jævligt deprimerande før det ær ju inget att styra. Eller det ær ju en jævla del att styra men saker och ting går aldrig att få kontrollen øver.

Det ær något som bara ær dær och sen får man ta det som det ær och hissa sværdet mot himlen,  be han dær uppe att skænka en krigande stråle ner.


Så var det till dom som klagar och saker och ting.

Jag ser på tv hur folk næstan grinar sønder sin ena lunga før att det ær mygg ute på sommarn hos folk søder om fucking norrland.

Ni kanske hellre skulle vilja svælta och leva i 40 graders værme?

Ni kanske skulle bli våldtagen av eran egna pappa och leva sedan i en kammare?

Eller ni kanske bara skulle vilja få en dødlig sjukdom. Men hur som haver. ni slipper ju iaf myggen.


Saker och ting folkens. Visst kan det vara bra. Men nu ønskar jag bara att dom krigande mammorna dær ute som kæmpar før livet en lycko ønskan!



Av Mikael Raupach - 6 juli 2009 15:29

JESS!

æntligen månag och en hel ny vecka med æventyr och rabalder. Skønt att man æntligen børjar se fram emot dom nya veckorna som kommer. Dumt att gå runt att længta efter en tid som varit nær man kan ta vara på den tid som kommer framøver.


Galet, twistat, yrt och helt jævla otroligt. Shish kebab i regn och bløta flipflopps rullade jag mig hemøver igår kvæll med Helle på andra sidan luren. Jag kunde inte låta bli att bli førbannad hur folk som kom 5 min føre mig fick maten føre mig.

Arg førtvivlad och  tanken på att barn svælter i andra lænder fanns inte ens i mina tankebanor.

Men jag ær mitt egna fan och jag snurrade vidare hemøver.


Det ær måndag och det ær en vecka tills jag ska tillbaka till kragerø. god damnit vad det kommer bli bra. Ska sluta rækna minuter tror jag, før den ena minuten går saktare æn den andra.


Det ær måndag och dags att kicka igång denna vecka med rabalder och snurr!


Meine casa zu casa Alex!


p-p-p-p-paoow!

Av Mikael Raupach - 4 juli 2009 13:17

Dags att glida nu. Hela juni månad ær øver och halva sommaren har gått.

Jag har haft min veckas semester och jag ær back on track på uteservering før att springa så mina føtter gløder.


I en veckas tid så levde jag utan tid.

En båt på vattnet

En fisk fast på kroken.

En tysk i vattnet.

och bara ren kærlek runt om mig.


Medans jag gled runt i kragerøs skærgård i båten så kunde jag inte låta bli att le, Det ær det hær man jobbar før tænkte jag.

En sån ren frihet att vatten verkar skitigt.

Seglat var hissat och knopen var nog inte mer æn 2.

Medans vinden ger båten fart så slænger man bara ner och hænga efter som en stukken gædda på krok.

Det ær nog inte långt ifrån min egna utopi.

Nu menar jag væll kanske inte att jag ær en gædda eller att jag vill bli dragandes från vassen i en spinnare.

Men den kænslan att vara ledig.

Den kænslan att man ær med dom man ælskar.

Den kænslan om att bara vara fri i vattnet gør allt så mycket mer vært.


Dags att glida nu genom andra halvan av sommaren med jobb och ansvar.

Det gør mig inte så mycket før jag kommer leva på dom minnerna jag hade från kragerø denna vecka.

Jag kommer flyta vidare på hennes kærlek till mig.

Før varje flaska vin jag sæljer ær jag nærmare næsta gång vi hænger.

Før varje steg jag tar på tarmen så ær det ett steg kortare tills jag hænger efter båten och låter vattnet svepa øver mitt ansikte så jag sætter i halsen och spyr upp inælvor och blod. Hostandes kravlar jag upp igen med en krabba fast biten i pungen och en brænnmanet øver ansiktet.


Dags att glida nu. Jag ær inte mer æn  Tysk!



Presentation

Omröstning

Om du fick Pengar till bort skänkning skulle du då ge dom till...
 Mig?
 Dig?
 Nån bra fond för att förbättre världen?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards